Waarom kopen consumenten eigenlijk een smartwatch?

Eerder gaven wij al een overzicht welke functionaliteit consumenten het liefst in een smartwatch willen zien. In Europa en Amerika scoort naast het bijhouden van activiteiten ook klokkijken erg hoog. In China en Zuid-Korea geeft men liever de voorkeur aan de mogelijkheid om met een slim horloge te kunnen bellen.

Nu is er nader onderzoek van GfK naar buiten gekomen over wat consumenten nu eigenlijk belangrijk vinden bij de keuze of zij überhaupt een smartwatch gaan kopen. Prijs lijkt in de meeste regio's een doorslaggevende factor te zijn. Behalve in China waar nauwkeurigheid op de eerste plek staat en ook het merk smartwatch doorslaggevend is. In Duitsland, de UK en Amerika is de functionaliteit van zo'n horloge weer cruciaal.

Iedere markt heeft dus andere prioriteiten. Het wordt moeilijk om voor alle regio's met de ideale smartwatch te komen.

Door: de redactie

A Septem

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel