Eerst appen en dan pas ontbijten

43% van de Britten jonger dan 35 jaar kijkt nog voor het ontbijt op hun sociale media apps via hun smartphone of tablet, aldus onderzoek van eMarketer. In deze leeftijdscategorie is nog steeds rond de 6% niet actief op de sociale media. Hoe ouder de ondervraagden, hoe groter de kans dat je een social media analfabeet treft. Maar zelfs in de categorie boven de 55 jaar is nu al 61,7% actief op WhatsApp, Facebook, LinkedIn en de andere sociale media.

Maar deze laatste groep is wel een stuk minder actief. 24,9% van de ondervraagden met een leeftijd boven de 55 jaar controleert niet iedere dag zijn of haar sociale media. Hoewel dit Brits onderzoek is, denken wij dat de situatie in Nederland niet significant afwijkt. Wel denken wij dat in ons land het gebruik van de sociale media vooral bij de wat ouderen onder ons hoger is. Dit is een gevolg van het enorme succes dat Hyves op haar hoogtepunt juist bij de ouderen onder ons had.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel