ING-app populairder onder mannen

ING-app populairder onder mannen, oudste gebruiker 105 jaar
Drie jaar na introductie ING mobiel bankieren: 2 miljoen gebruikers

Amsterdam, 13 november 2014 – De ING Mobiel Bankieren App bestaat drie jaar en kent inmiddels maar liefst twee miljoen unieke gebruikers. De smartphone is voor veel Nederlanders het startpunt geworden voor het regelen van bankzaken. De app is iets populairder onder mannen dan onder vrouwen en wordt het meest gebruikt door 25-35 jarigen. Het afgelopen jaar zijn 65-plussers echter bezig met een inhaalslag, het aantal gebruikers in deze doelgroep is met 67% gegroeid. De oudste gebruiker van de app is 105 jaar.

 
Soms wel 80 logins per seconde
Sinds de introductie van mobiel bankieren door ING, drie jaar geleden, heeft het aantal gebruikers een enorme vlucht genomen. Ook neemt de intensiteit van het gebruik toe. Het is nu de gewoonste zaak van de wereld om iedere dag in te loggen. Gemiddeld loggen gebruikers nu zes keer per week in. Op sommige momenten zijn dit wel 80 klanten per seconde. Met name rond lunchtijd checken klanten massaal hun saldo. Met 28% kent Zuid-Holland de meeste app-gebruikers. Utrecht is de nummer 1 studentenstad, 67% van de studenten die in Utrecht woont en klant is bij ING gebruikt de app.  
Financieel fit
ING wil klanten helpen om financieel fit te worden en te blijven. Dat doet ING door klanten inzicht en overzicht te bieden in hun financiële zaken en door bankieren makkelijk te maken. Gebruikers van de Mobiel Bankieren App hebben meer grip op hun financiën. Uit onderzoek van ING, uitgevoerd door Kien, blijkt dat ruim 75% van de Nederlanders met een Mobiel Bankieren App aangeeft dat zij meer grip hebben op hun geldzaken. Klanten die mobiel bankieren sparen vaker, staan minder vaak rood en betalen sneller hun rekeningen.
 
Innovatie: bankieren makkelijk maken
ING heeft innovatie hoog in het vaandel staan en loopt voorop om vernieuwingen door te voeren in haar dienstverlening, steeds met als doel om het makkelijker te maken voor klanten om hun bankzaken te regelen. In drie jaar tijd is de Mobiel Bankieren App dan ook continue doorontwikkeld in samenwerking met onze klanten. Zo werd onder andere in 2012 zakelijk bankieren geïntroduceerd, werd in 2013 betalen met iDeal mogelijk gemaakt en introduceerde ING onlangs als eerste bank in Europa Inge, stembediening in de Mobiel Bankieren App. Hiermee is het mogelijk om te navigeren door de mobiele app met de stem en handsfree te bankieren. Het is een alternatief voor het gebruik van een touchscreen.

Trakteren op APPeltaart
De Mobiel Bankieren App is een succes, mede dankzij de feedback van de gebruikers. ING wil de gebruikers van de app daarom graag bedanken en trakteerde vanochtend op APPeltaart in de 12 verschillende provincies op 12 treinstations (Leeuwarden, Groningen, Assen, Zwolle, Almere, Amsterdam, Amersfoort, Den Haag, Nijmegen, Middelburg, Eindhoven en Maastricht). 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel