Scoupy haalt 2 miljoen vervolgfinanciering op van bestaande investeerders

SCOUPY, het grootste locatiegebonden marketingplatform van Nederland, heeft een investering opgehaald van 2 miljoen euro bij bestaande investeerders SanomaVentures, Gennie Freen Producties (GFP) en oprichters Bras, Slot en Karsten. De financiering zal gebruikt worden om de functionaliteit van het platform voor lokale acquisitie, activatie en retentie door te ontwikkelen en de positie in Nederland te versterken. Tegelijkertijd met deze investering hebben Sanoma en GFP hun belang in SCOUPY vergroot door aandelen over te nemen van partner Netwerk VSP. Na 2 jaar komt daarmee een eind aan het aandeelhouderschap. Sanoma wordt met deze transactie de grootste aandeelhouder in SCOUPY.

"De samenwerking met NetwerkVSP is waardevol geweest. We hebben in de afgelopen twee jaar op veel vlakken samengewerkt en veel van elkaar kunnen leren." zegt Valentijn Bras, directeur en oprichter van SCOUPY. “Nu SCOUPY in de volgende fase van haar bestaan komt hebben we in gezamenlijk overleg met alle aandeelhouders besloten verder te gaan met Sanoma als belangrijkste strategische partner. Sanoma en SCOUPY versterken elkaar uitstekend in bereik, product- en doelgroepkennis en verkoop.”

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Sanoma loopt voorop in het ontwikkelen van mobiele marketingproducten en weet daarmee een groot deel van het Nederlandse publiek te bereiken: 94% van alle smartphone gebruikers is op zoek naar lokale informatie. Onder andere tijdens het winkelen wordt gezocht naar productinformatie en speciale aanbiedingen. De conversie van mobiele zoekopdrachten naar een fysieke transactie is dan ook hoog. SCOUPY is het grootste location-based marketingplatform van Nederland. Om die reden is dit een zeer relevante deelneming voor SanomaVentures.”

Nieuwe CCO: Auke Boersma

Tegelijkertijd heeft SCOUPY Auke Boersma aangetrokken als Chief Commercial Officer. “We zijn heel blij dat we Auke hebben kunnen aantrekken. Hij is een gevestigde naam in het speelveld van online- & affiliate marketing in Nederland. Boersma beëindigde zijn rol als interim managing director van RTL’s deelneming Videostrip in juli. Daarvoor was hij onder andere als country manager betrokken bij de oprichting van affilinet, initieerde de internationale uitrol van performance based marketing activiteiten voor European Directories en was eindverantwoordelijk bij Scoot Media. Zijn kennis, netwerk en energie zal ons helpen de succesvolle weg die we zijn ingeslagen verder uit te breiden." aldus Valentijn Bras.

SCOUPY: van coupon app naar lokaal marketingplatform

SCOUPY is in 2012 begonnen als kortingsbonnen app voor smartphones en heeft met bijna een miljoen downloads en meer dan 700,000 geregistreerde gebruikers een leidende positie in de consumentenmarkt ingenomen. SCOUPY heeft zich -door stevige uitbreiding van haar functionaliteiten- tegelijkertijd ontwikkeld tot een multi-channel marketingplatform voor retailers en fabrikanten ten behoeve van lokale acquisitie, activatie en loyalty. Met SCOUPY ‘coupon’- of ‘cashback’-acties wordt store traffic gegenereerd en daadwerkelijke verkoop gestimuleerd. Winkeliers, en sinds kort ook fabrikanten, kunnen hun ‘followers’ lokale notificaties sturen en belonen voor transacties. Een uitgebreid dashboard geeft inzicht in campagneresultaten, klantprofielen en optimalisatie-mogelijkheden.

Achter de schermen is gewerkt aan nieuwe functionaliteiten, die het mogelijk maken om retailformules, winkeliers en fabrikanten nog veel gerichter aan haar meest relevante consumenten te koppelen. Dit op basis van aangegeven voorkeuren en historisch kijk- en klikgedrag, alsmede de mogelijkheid om bedrijven en merken te volgen. Hierdoor ontstaat een gepersonaliseerd overzicht van voordeel- en kortingsacties die voor de consument relevant zijn.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel