Dwaze actie MediaMarkt met priv

Je kunt het ook groot succes noemen de dol dwaze stunt vorige week van Media Markt met de lease van een Fiat 500 in samenwerking met Leaseplan. Vanaf € 199 per maand (36 maanden/10.000 km per jaar) konden consumenten zo’n Fiat 500 via een privé-leaseconstructie in de wacht slepen. Nu blijkt dat ruim 1.170 personen hierop hebben ingetekend.

Lees het hele bericht van Automobiel Management:

Hoewel autoleasing voor particulieren al langer bestaat, is het de eerste keer dat het concept wordt aangeboden in samenwerking met een grote retailketen. LeasePlan is positief verrast door het eindresultaat, maar had vooraf geen concrete doelstelling geformuleerd, zegt woordvoerster Nicole Hagen. "Als je komt met een nieuw type actie heb je nu eenmaal geen benchmark. Het lijkt er gezien de aantallen wel op dat mensen snel kunnen beslissen, wanneer je voorziet in een latente behoefte."

Over de vraag of LeasePlan met een vervolg komt, bestaat nog geen duidelijkheid. "Het gaat ons primair om tevreden klanten, niet per se om de grote aantallen. Belangrijker is dat de ervaringen die de komende maanden gaan ontstaan ons een beter beeld geven van hoe particulieren het product private lease in de praktijk ervaren."

MediaMarkt maakte door middel van folders en op televisie reclame voor de Gekkenhuis-actie, die vorige week woensdag begon en gisteren om 20.00 uur eindigde. Voor een vanaf prijs van 199 euro per maand (36 maanden/10.000 km per jaar) konden particulieren een Fiat 500 Twinair 60 Pop met airco (14.495 euro nieuwwaarde) leasen. Het maandbedrag is inclusief onder meer reparatie en onderhoud, haal- en brengservice, motorrijtuigenbelasting, vervanging van banden en een allrisk verzekering (eigen risico 300 euro). Men kon ook kiezen voor een kortere looptijd of meer kilometers. De actie trok vanaf het begin de nodige belangstelling van consumenten. Het eerste uur was goed voor zeventig orders. Om het risico van annulering te beperken, werd een check gedaan van kredietwaardigheid en het bezit van een rijbewijs (minstens drie jaar).

De actie werd georganiseerd door Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy. "Als je in staat bent om de grootste en meest ondernemende retailorganisatie te koppelen aan een goed georganiseerde corporate partij als LeasePlan kom je tot deze prachtige resultaten."

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel