Makro leidt verlies van

Het Financieele Dagblad meldt vandaag dat de groothandel Makro in de eerste negen maanden van 2013 een omzet van € 785 miljoen heeft gerealiseerd. De verkopen waren iets lager dan twaalf maanden eerder. In 2013 werd een verlies geleden van ruim € 21,8 miljoen. In 2012 was er nog een winst van € 37,8 miljoen. Waar gebeurt er toch bij de Makro?

Het moederbedrijf, de Duitse Metro Group, grijpt in en er zullen enkele honderden werknemers hun baan verliezen. Ook is er een nieuwe inkoopdirecteur aangesteld. De laatste weken is het bedrijf enorm aan het stunten. Bijna dagelijks worden er zogenaamde persoonlijke kortingscoupons naar potentiële klanten gestuurd. 

Makro is een samenwerking aangegaan met Phone House. TPH runt een zogenaamde shop-in-shop in de Makro filialen. Het is ons wel opgevallen dat telecomcorners een beetje buiten het Makro concept lijken te vallen. Ook zijn er relatief weinig aanbiedingen. Wellicht toch niet zo goede keuze geweest van de Makro. Bij zusterbedrijf Media Markt lijkt het concept overigens wel te werken.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel