Media Markt past strategie aan: minder winkels en vol op online

Media Markt gaat vol inzetten op de groei van hun online business. Eerder deze week maakte het bedrijf al bekend dat het veel minder fysieke winkels gaat openen dan eerder aangekondigd. De focus komt nu op web verkopen te liggen.

In 2102 werd Redcoon door Media Markt overgenomen. Dit bedrijf wordt de basis van Media Markts nieuwe Electronic Online Group (EOG). Verdere overnames worden uitdrukkelijk niet uitgesloten. Eerder was er sprake van dat Media Markt iBood ging overnemen, maar dit ging op het allerlaatste moment niet door. Wellicht wordt er nu een nieuwe poging gewaagd. Media Markt gaat het Coolblue-concept kopiëren en gaat komen met zogenaamde productgroep winkels, zoals bijvoorbeeld één voor smartwatches, smartphones en tablets.  Doel is om binnen tien jaar een marktaandeel van boven de 10% te realiseren.

Het heeft heel lang geduurd voordat Media Markt de stap kon maken naar de online wereld. Immers met een eigen webwinkel ging het concurreren met hun eigen winkels en daarom is dit lang intern tegengehouden. Nu dus de lang verwachte en broodnodige strategieaanpassing.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel