Niet meer nodeloos thuis wachten met nieuwe

DPD Pakketservice verkleint het tijdvak van zijn consumentendienst Predict voor leveringen binnen Nederland van drie naar slechts één uur. DPD wil de ontvanger niet onnodig laten wachten op de bezorging van een pakket. Het vernieuwde DPD Predict is één van de initiatieven van de pakketvervoerder om consumenten zo goed mogelijk te bedienen en daarmee de beste logistieke partner te zijn voor webshops. DPD startte deze week een reclamecampagne om online retailers attent te maken op de diensten van de pakketvervoerder die inspelen op de behoefte van de consumentenmarkt.

Aansluiting op de marktbehoefte

Uit onderzoek blijkt dat 85 procent van de consumenten precies wil weten wanneer hun pakket aankomt. Om aan deze wens te voldoen wordt het tijdvak van de bezorging binnen de dienst DPD Predict naar slechts één uur verkleint. De ontvanger krijgt op de bezorgdag bericht over wanneer het pakket wordt bezorgd op één uur nauwkeurig. Komt dit niet uit? Dan kan de ontvanger heel gemakkelijk een nieuwe bezorgdag plannen. DPD maakt het korte tijdvak mogelijk door elke ochtend een geoptimaliseerde route voor de chauffeurs te berekenen. Naast dat de consument hierdoor minder lang op zijn of haar pakket hoeft te wachten is het tevens milieuvriendelijk. De chauffeurs maken immers minder kilometers doordat ze zo efficiënt mogelijk rijden. De één-uurdienst van Predict wordt momenteel al aangeboden voor ontvangers in de afleverregio’s Amsterdam, Midden-Nederland, Rotterdam en binnenkort in Limburg en Noord-Brabant. Voor het einde van 2014 biedt DPD de dienst geheel dekkend aan.

Totaalaanbod B2C-markt

De jarenlange ervaring van DPD op de nationale en internationale B2B-markt, de focus op innovaties en het sterke logistieke netwerk hebben geholpen een totaalaanbod uit te bouwen voor de B2C-markt. Zo is DPD de enige vervoerder met een compleet nationaal als internationaal aanbod van bezorg- en retouropties voor de consument, thuis of via de DPD ParcelShops.

“Met DPD heeft de webshop één partner voor alle bezorgmogelijkheden. We zijn een betrouwbare en flexibele logistieke partner voor online retailers voor pakketvervoer naar consumenten in binnen- en buitenland,” aldus Michaël van Ooijen, CEO DPD Nederland & Head of Cluster DPD BeNeLux. “We kijken continue naar de uitdagingen en wensen van onze klanten en stemmen hier onze dienstverlening voor webshops op af en zetten onze kennis zo in om succesvol te zijn.”

Binnen Nederland is DPD één van de grootste spelers op de competitieve en snel veranderende markt voor B2C-pakketvervoer. Door de tijd heen zette DPD een aantal diensten op waarbij de wens van de ontvanger altijd voorop stond:

  • DPD was de eerste in de markt met nieuwelevering.nl. Hiermee kunnen ontvangers na een niet-succesvolle afleverpoging zelf een nieuwe bezorgafspraak inplannen.
  • DPD Home, een product speciaal voor zendingen aan particulieren waarin ook Predict is opgenomen. Daarmee was DPD de eerste die particuliere ontvangers voor de bezorging informeerde over het moment van levering.
  • DPD zette een internationaal ParcelShop-netwerk op van 1.300 shops in de Benelux. Hier kunnen zowel pakketten worden afgehaald als geretourneerd. Onlangs is het Benelux netwerk geïntegreerd met 5.000 punten in Duitsland en binnenkort komt ook Frankrijk erbij. DPD heeft hiermee één netwerk voor het nationaal en internationaal verzenden en retourneren van pakketten en kan zo webshophouders van begint tot eind van dienst zijn.
  • DPD ontwikkelde onlangs kant-en-klare technische oplossingen voor webshops. Hiermee is het mogelijk bezorg- en retouropties te integreren. Tijdens de check-out bij een webshop kunnen consumenten hierdoor aangeven waar zij het pakket bezorgd willen hebben, dit kan bijvoorbeeld thuis of bij een DPD ParcelShop naar keuze.

Wens ontvanger voorop

De B2C-markt wordt meer en meer gestuurd vanuit de wensen van de ontvanger. DPD blijft werken aan het vergroten, versterken en ontwikkelen van het bestaande palet aan transportgerelateerde oplossingen in e-commerce. Zo werkt de pakketvervoerder momenteel ook aan de mogelijkheid om het pakket te laten doorsturen naar een DPD ParcelShop. Het doel is om uiteindelijk ‘Follow my parcel’ te introduceren. Hierin wordt niet alleen een tijdvak van één uur gecommuniceerd aan de ontvanger. De chauffeur kan tot vijftien minuten voor bezorging realtime worden gevolgd en kunnen nog aanpassingen worden aangebracht in de bezorging. Dit is momenteel al realiteit in de UK en DPD streeft er naar dit ook in Nederland uit te rollen.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel