Online aankopen via mobiel en tablet weer fors gestegen

IBM heeft in Amerika de zogenaamde Thankgiving's verkopen geanalyseerd. Traditioneel gaat op - en vooral net na - Thankgiving het kerstinkopenseizoen in Noord Amerika van start. De vrijdag na Thankgiving wordt Black Friday genoemd en komende maandag is omgedoopt tot Cyber Monday. IBM meldt dat het aantal online verkopen in vergelijking met een jaar geleden weer gestegen zijn met 9%. Vorig jaar was de groei in vergelijking met 12 maanden daarvoor nog 14%

Ook het percentage online aankopen via mobiele apparaten - smartphones en tablets - steeg fors met 35%. Er wel meer via tablets gekocht dan telefoons. Ook het gemiddelde aankoopbedrag varieert. Er is hierbij een duidelijke relatie met de grootte van het scherm. Een smartphone genereert gemiddeld US$ 114,21 aan online aankopen terwijl dit voor een tablet op US$ 125 ligt. Grappig is bovendien dat er ook een relatie is tussen het operating systeem en het gemiddelde aankoopbedrag. Ja zeker, een Apple gebruiker koopt gemiddeld voor US$ 120,03 online terwijl dat voor Android op US$ 114,19 ligt.

Sociale media, zoals bijvoorbeeld Facebook, leveren nagenoeg geen verkopen op en blijven steken op minder dan 1%. Facebook is in dit segment wel de grootste gevolgd door Pinterest.  De totale verkopen tijdens de Kerstperiode worden geschat op ruim US$ 78,7 miljard. Daar kan Sint nog een puntje aan zuigen.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel