PowaTag geeft macht terug aan retailers door spooktraffic te omzeilen

 
Miljarden euro’s worden wereldwijd gespendeerd aan digitale advertenties. Maar in de afgelopen jaren is het percentage spooktraffic flink gestegen; in 2011 kwam nog maar 6% van het bezoek van robots, in 2013 is dit gestegen tot 36%[1]. De reputatie en geloofwaardigheid van digitale advertentiemarkt staat hierdoor voor een blijvende uitdaging. Spooktraffic is het resultaat van gehackte computers met virussen die zijn geprogrammeerd om sites te bezoeken en door te klikken. Spooktraffic verspreidt zich in enorme snelheid over het internet, wordt steeds geavanceerder en moeilijker aan te pakken. Retailers, merken en marketeers tasten in het duister over de daadwerkelijke resultaten van hun advertenties; het blijft onduidelijk of hun advertenties gezien zijn door echte personen of verloren zijn gegaan in spooktraffic. 

Dan Wagner, eCommerce veteraan en CEO van Powa Technologies, zegt hierover: “Spooktraffic bemoeilijkt digitaal adverteren al sinds het ontstaan van digitale advertenties en heeft ervoor gezorgd dat miljoenen euro’s aan advertentie-investeringen verloren gaan aan bezoekers die helemaal niet bestaan. Wat merken en adverteerders nodig hebben, is een oplossing die ervoor zorgt dat zij het werkelijke effect van hun advertentiecampagne kunnen evalueren. 

Tot nu toe hebben merken en retailers vertrouwd op het bereiken van de juiste doelgroep en een vertaling naar goede verkopen. PowaTag brengt nieuwe kansen in de adverteerdersmarkt doordat het systeem consumenten de mogelijkheid biedt zonder tussenstappen te kopen vanaf een advertentie”. 

PowaTag geeft klanten de mogelijkheid om op elk moment, op elke plek een koop af te sluiten door verschillende triggers te gebruiken, waaronder drukwerk, Bluetooth beacons, audiofeeds en social media. Consumenten kunnen producten gemakkelijk rechtstreeks aanschaffen vanuit elke vorm van adverteren met gebruik van hun smartphone. Een koop is in drie seconden gedaan door gebruik van vooraf ingevulde betaal- en adresgegevens. 

Dan Wagner concludeert: “Met PowaTag kunnen retailers en marketeers voor het eerst realistische data verzamelen over wie, wanneer, waar en hoe hun producten zijn gekocht. In een sterk concurrerende markt kan het hebben van volledige inzage in deze data de winnaars van de hardlopers onderscheiden. Retailers kunnen eindelijk controle krijgen over hun advertentie- investeringen en begrijpen welke impact ze hebben, zonder te blijven gissen”. 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel