Saturn verdwijnt uit het Nederlandse straatbeeld en wordt Media Mark

Media Markt-Saturn Holding (MSH) zal zich in Nederland gaan concentreren op het nummer één merk voor consumentenelektronica: Media Markt. Dit besluit ligt in het verlengde van de nieuwe strategie die MSH eind 2013 heeft gepresenteerd. Onderdeel van die strategie is dat Media Markt nog verder zal worden uitgebouwd tot het “altijd en overal merk”, met meer winkels, een vernieuwde webshop en een mobiel en social platform, waar klanten terecht kunnen waar en wanneer zij dat willen. Daarnaast gaat MSH door met het ontwikkelen van middelgrote en kleinere winkelconcepten, het bieden van meer service dichter bij huis en het initiëren van samenwerkingen met andere retailers en bedrijven, zoals Phone House en de Bijenkorf.

Binnen deze strategie is het merk Saturn te weinig onderscheidend en biedt  een twee merken beleid onvoldoende  toegevoegde waarde voor klanten. De keuze voor het grootste en sterkste merk voor consumentenelektronica, betekent meer focus, snelheid en slagkracht. De besparing die dit oplevert, wordt geïnvesteerd in klantgerichte vernieuwingen. Nog dit jaar zullen de Saturn winkels de merknaam Media Markt krijgen. De uitrol van de strategie ligt op koers: de komende twaalf maanden worden vijf nieuwe grote Media Markt winkels geopend te weten in Drachten, Duiven, Eindhoven, Doetinchem en Den Bosch en worden drie middelgrote winkels geopend in de Bijenkorf vestigingen Amstelveen, Eindhoven en Rotterdam. Daarnaast zijn samenwerkingen aangegaan met ondermeer Ziggo, UPC en Essent.

MSH blijft zich richten op groei in Nederland. De verwachting is dat de totale werkgelegenheid binnen de organisatie als gevolg van de ingezette koers stijgt met ten minste 10 procent.      

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel