UPS gaat samenwerken met Albert Heijn

Pakjesbezorgers krijgen het moeilijk. Het Financieele Dagblad maakt vandaag bekend dat UPS, via haar dochter Kiala, in ieder Albert Heijn filiaal een afhaalpunt gaat inrichten. Hier kunnen consumenten zelf hun online bestellingen gaan ophalen.

Na PostNL, met 2.600 eigen post afhaalpunten en balies bij de Karwei en Gamma, wordt Kiala hiermee de tweede grootste met meteen een landelijke dekking. Vooral de locatie en het feit dat consumenten toch al in de winkel zijn om boodschappen te doen, zorgt dat de Albert Heijn afhaalpunten kwalitatief wel wat beter zijn. Daarnaast kunnen de servicebaliemedewerkers allerlei aanvullende administratieve handelingen uitvoeren, zoals het aanpassen van contracten en het controle van de identiteit van de afhaler. Ook zijn deze afhaalpunten geschikt om wellicht op termijn ook bijvoorbeeld defecte mobiele telefoons bij in te leveren of als groen recycle inzamelpunt.

Dit is een goede zet van UPS. Vooral telecomwebshops gaan hiervan profiteren. Minder goed nieuws is dit voor logistieke dienstverleners als AMP en Reviva. Wij verwachten dat veel van hun opdrachtgevers gaan overstappen naar UPS.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel