Acer onthult nieuwe producten op IFA

Acer onthulde vandaag een spannende nieuwe reeks producten op de wereldwijde persconferentie op IFA Berlijn 2014. De nieuwe producten omvatten twee flexibele notebooks uit de Aspire R-serie, twee 2-in-1 devices uit de Aspire Switch-serie, drie tablets uit de Iconia-serie en twee smartphones uit de Liquid-serie.
De prestaties van het afgelopen kwartaal tonen de ommekeer van het bedrijf die in lijn ligt met de terugkeer naar groei en winstgevendheid. Acer richt zich nu op uitmuntendheid door middel van een breed scala aan producten, die gebruikers op alle prijsniveaus absoluut waar voor hun geld geven.

A Touch More Succesfull
Sinds het begin van het jaar heeft Acer met succes richting gegeven aan de ommekeer van eenhardwareleverancier naar een ICT-bedrijf (Informatie- & Communicatietechnologie) dat hardware, diensten en oplossingen biedt afkomstig van één bron. En het resultaat spreekt voor zich: in de afgelopen twee kwartalen zag Acer een sterke toename in het marktaandeel en wist zich met succes als bedrijf te stabiliseren.

"We hebben ons gericht op directe beslissingen die nodig waren om het bedrijf te veranderen", aldus Jason Chen, Acer Corporate President en CEO. "Momenteel bieden we een uitgebreid portfolio van devices met kwaliteitsdiensten tegen betaalbare prijzen, uiteenlopend van 1 tot 100 inch."

Een van de redenen voor deze positieve ontwikkeling is de binding van Acer met klanten en gebruikers en het vermogen om prioriteiten te stroomlijnen en de juiste basis te leggen om de beste resultaten te behalen, met name in de keuze en het ontwerp van de producten. Het voornaamste doel van het bedrijf is de beste keuze aan producten, kwaliteit en waarde te leveren voor iedereen op ieder prijsniveau. Het centraal stellen van de behoeften van de gebruikers zit diep geworteld in de DNA en het erfgoed van Acer.
Chen voegde daaraan toe: "Door onze DNA opnieuw te ontdekken, biedt Acer haar klanten de devices die bijdragen aan een betere, verbonden wereld, voornamelijk omdat we onze tablets en 2-in-1's agressief in de markt zetten en onze smartphone business uitbreiden."

A Touch More Connected
Acer’s launch evenement kreeg de titel "A Touch More Connected", wat een blijvend thema is geworden voor het bedrijf en de ommekeer.
Mensen snakken ernaar verbonden te zijn. In contact blijven met vrienden, familieleden en collega's is van groot belang en steeds eenvoudiger. Deze verbondenheid is waar Acer zich op richt: met devices van Acer houdt iedereen contact met de mensen en dingen waar ze van houden - sneller en eenvoudiger. In 2014 legde Acer veel nadruk op de diensten van Build Your Own Cloud (BYOC™), waarmee personen en bedrijven hun eigen verbonden wereld veilig kunnen beheren. Met BYOC kan een ieder, niet slechts een enkeling, genieten van alle voordelen van technologie en hun levensstandaard vergroten.

Connectiviteit en toegang tot de allernieuwste technologieën voor iedereen staan centraal voor hetgeen Acer uitdraagt.

"A Touch More Connected" is dus de nieuwste uitdrukking in de “A Touch More“ marketingcampagne van Acer, waarvan versie 2.0 werd gelanceerd op de IFA om het enthousiasme onder eindgebruikers en partners opnieuw aan te wakkeren. Met de 'moderne ontdekkers' en stijlbewuste consumenten op het oog, richt de campagne zich op het benadrukken van innovatie in touchscreen-technologie en vormfactoren en associëren het merk met het gevoel waarmee mensen de devices gebruiken. De campagne richt zich voornamelijk op de meest bekende series van Acer, de Aspire en de Iconia en de portfolio van notebooks met touchfunctionaliteit, flexibele notebooks, 2-in-1 devices en tablets.
Acer wordt op alle mogelijke manieren “A Touch More Connected“.

A Touch More for Everyone
We leven in een tijd van nieuwe technologieën en vormfactoren die de levens van mensen verbeteren en faciliteren. Daarom streeft Acer er naar de barrières tussen mensen en technologie te doorbreken en haar producten beschikbaar en betaalbaar te maken voor iedereen. Klantgerichtheid is altijd onderdeel geweest van de DNA van Acer en de voortzetting van dat erfgoed is duidelijk zichtbaar op IFA 2014. Acer's nieuwe producten richten zich op vele behoeften. De nieuwe serie Aspire V Nitro notebooks, waaronder de Black Edition-modellen zijn krachtig en elegant voor ambitieuze mensen die genieten van pure entertainment die past bij hun creativiteit. De Aspire R en de Aspire Switch-series beschikken over verschillende modi waarmee werk en ontspanning in het leven van mensen wordt verbeterd.

Acer heeft ook een nieuwe reeks tablets met drie uitmuntende aanvullingen: De Iconia Tab 8 W, een 8-inch Windows 8.1 tablet voor productiviteit onderweg; de Iconia Tab 10, een 10-inch tablet voor mensen die de voorkeur geven aan een groter scherm voor persoonlijk entertainment; en de Iconia One 8, een nieuwe 8-inch tablet voor mensen die een lichte en draagbare tablet willen die ideaal is om waar dan ook te kunnen genieten van dynamische multimedia. En om de IFA-lancering van Acer af te ronden, zijn twee nieuwe smartphones (de Liquid Z500 en Liquid Jade) toegevoegd aan het smartphone-portfolio voor mensen die op zoek zijn naar betaalbare apparaten met de allernieuwste technologieën.
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel