Eens een Apple altijd een Apple, maar Samsung komt eraan

Apple gebruikers staan bekend om hun merkloyaliteit. Eens een Apple altijd een Apple, is een vaak gehoord credo. Dit geldt niet alleen voor computers maar zeker ook voor de iPhone. Recent onderzoek toont dit weer eens aan. 76% van alle iPhone-gebruikers geeft aan dat hun volgende smartphone zeker weer een iPhone is.

Dit is een belangrijk overzicht voor fabrikanten omdat deze zogenaamde ‘retention rate’ cruciaal is voor hun marktaandeel op de iets langere termijn. Opzienbarend is ook de 58% die Samsung scoort. Bovendien – en dat is wellicht nog beter nieuws voor de Koreanen – geeft 34% van de ondervraagden aan dat als zij gaan switchen hun volgende telefoon een Samsung gaat worden. Geen enkele fabrikant, zelfs Apple niet, weet meer nieuwe klanten aan zich te binden dan Samsung.

Ook in dit overzicht staat het eens zo glorieuze BlackBerry op de laatste plaats. Juist dit bedrijf wist in het verleden klanten aan zich te binden door hun unieke vormfactoor. Slechts 21% van hun doorgaans trouwe klanten zou nu weer voor een BlackBerry kiezen. Wie had dat kunnen bedenken?

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel