En hoe gaat het ondertussen met BlackBerry?

BlackBerry heeft het ergste achter de rug en gaat zich nu volledig richten op het verbeteren van haar winstgevendheid, aldus de CEO van BlackBerry John Chen. Het lijkt goed te gaan met de verkopen van de nieuwe BlackBerry Passport, dat nu al twee keer volledig is uitverkocht op de website van het bedrijf. Het lijkt dat Chen het goed gedaan heeft.

Maar als je weinig toestellen produceert dan zijn ze ook zo uitverkocht. Is BlackBerry niet veel te conservatief geweest met hun forecast? De eerste batch bestond uit 200.000 toestellen. In een gemiddelde flash-verkoop van Xiaomi worden er in 10 minuten meer modellen verkocht. De vierkante Passport is hiermee maar een heel klein succesje.

Wel is de aangeslagen weg goed geweest. Focus op maar een enkel nieuw toestel, dat aanslaat bij zakelijke gebruikers. En dat doet de Passport met zijn unieke fysieke qwertytoetsenbord.

Volgend jaar komt BlackBerry met slechts drie of vier nieuwe toestellen. Een nieuwe Passport, de classic (een retro BlackBerry), de samen met Foxconn ontwikkelde Z3 en wellicht een geheel nieuwe BlackBerry met een te verbergen toetsenbord. Wij zijn benieuwd naar de cijfers van BlackBerry.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel