Nederlandse CEO

 

Qlik  leider in data discovery, toont in recent onderzoek aan dat Nederlandse CEO’s nauwelijks warm lopen voor social media. Minder dan de helft (45%) gebruikt het populaire LinkedIn en ook aan Twitter heeft de CEO geen boodschap; slechts 18 procent heeft een Twitter-account. Facebook blijkt ook een ondergeschoven kindje, slechts 15 procent van de CEO’s is daar te vinden. Dat blijkt uit onderzoek van Qlik onder CEO’s van beursgenoteerde bedrijven en top 50 bedrijven in Nederland. Qlik ontwikkelde een app die de anatomie van CEO’s in Nederland in kaart brengt.

CEO’s van beursgenoteerde bedrijven zetten in vergelijking met boegbeelden van private organisaties social media minder in. Van deze CEO’s gebruikt 28 procent LinkedIn, heeft 8 procent een Facebook-account en is 8 procent actief op Twitter.

Sabine Palinckx, Country Manager Benelux van Qlik: “Gezien het feit dat een kleine misstap grote gevolgen kan hebben, is het begrijpelijk dat CEO’s voorzichtig zijn met social media. Onderzoek van Forrester toonde eerder aan dat veel CEO’s bang zijn per ongeluk bedrijfsgevoelige informatie te delen. Toch is het jammer dat ze de mogelijke kansen niet beter benutten. LinkedIn is het grootste B2B medium ter wereld en er zijn bijna 4,5 miljoen Nederlandse profielen. Dat laat wel zien dat je als CEO daar een flinke doelgroep kan bereiken die je anders misschien nooit zou aanspreken.”

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel