Ajax effect? UPC en Ziggo verliezen klanten

De Nederlandse kabelexploitanten UPC en Ziggo hebben afgelopen tijd klanten verloren. Dat meldde eigenaar Liberty Global vrijdag. UPC leverde vorig jaar in totaal 11.000 diensten als internet en televisie minder aan klanten dan een jaar eerder. Bij Ziggo vertrokken er sinds de overname door Liberty Global eind vorig jaar 15.000 klanten. Dat bedrijf telt sinds 11 november mee in de cijfers van de multinational.

Als Ziggo en UPC over heel 2014 gecombineerd worden en ook de mobiele telefoon abonnementen worden meegenomen, was er sprake van een toename met 31.000 verkochte diensten. De in Nederland behaalde omzet steeg vorig jaar met meer dan 20 procent naar € 1,3 miljard. Volgens Liberty Global blijven de marktomstandigheden in Nederland uitdagend en zijn concurrenten, zoals KPN maar ook de andere telecom netwerken en MVNOs, zeer actief met promoties en speciale acties om nieuwe klanten te winnen.

De totale omzet van Liberty Global nam vorig jaar met ruim een kwart toe, tot  US$ 18,3 miljard (€ miljard), waarbij er een nettoverlies van US$ 647 miljoen (€ miljoen) werd geleden. Het bedrijf leverde eind vorig jaar 56 miljoen producten als internet, televisie en mobiele telefoonabonnementen aan ruim 27 miljoen verschillende klanten. De totale verkoop van zijn diensten steeg daarmee met ruim 16 procent, vooral dankzij de overname van Ziggo.

Door: de redactie (via IEX.nl)

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel