KPN schakelt klanten in bij hun support. Lekker goedkoop?

Bron: Hollandse Hoogte
Bron: Hollandse Hoogte

Deze week is een nieuwe KPN app live gegaan: KPN Klantvideo’s. Gebruikers kunnen met de app een instructievideo of review maken om elkaar te helpen met klantvragen.

Klanten willen steeds vaker online geholpen worden. De vragen aan Webcare nemen toe, het aantal volgers op de social kanalen blijft groeien en de diverse online self-service mogelijkheden zijn ontzettend populair. Ook blijkt dat klanten graag helpen om de kwaliteit van de bestaande producten en diensten te verbeteren en geven suggesties via social media. Een combinatie van deze twee inzichten heeft in samenwerking met Shoot2Share geleid tot een nieuwe app: KPN Klantvideo’s.

Instructievideo’s en reviews

Met KPN Klantvideo’s kan de klant een eigen instructievideo of videoreview maken over onze producten en diensten. De onderwerpen van de instructievideo’s lopen sterk uiteen: van instructies over de installatie van de afstandsbediening en het verbeteren van de wifi-ontvangst tot het aansluiten van apparatuur. Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor een vrij onderwerp. Aan de hand van een korte video kunnen tips en tricks gemakkelijk gedeeld worden met andere gebruikers.

Waardevol voor zowel de klant als voor KPN

De content die met deze app wordt verzamelt is enorm waardevol. De videoreviews zijn bijvoorbeeld inzetbaar als betrouwbare gebruikerservaringen en de uitlegvideo’s helpen ons om meer inzicht te krijgen in de wereld van de klant. Daarnaast is de app een servicetool om veel klantvragen in een video te beantwoorden. Ook KPN’ers werken daarom mee om te laten zien hoe zij bepaalde problemen aanpakken of welke tips zij hebben vanuit hun vakgebied.

Beschikbaar voor Android

Op dit moment is de app alleen beschikbaar voor Android. De app is te verkrijgen via de Google Play Store.

Door: persbericht

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel