KPN sluit dealers buiten en benadert zakelijke klanten steeds meer zelf

Bron: Hollandse Hoogte
Bron: Hollandse Hoogte

Het is nu voor zakelijke klanten mogelijk om via KPN.com zelf hun mobiele abonnement te verlengen. 'We willen dat klanten op eigen initiatief kunnen verlengen', zegt Suzanne Walthaus van het e-commerce team. 'Er is wel een webshop waar je als zakelijke klant mobiele producten kunt kopen, maar zelf het huidige mobiele abonnement verlengen konden zij nog niet. Omdat ook de zakelijke klant steeds meer zaken online wil regelen, moest hier verandering in komen.' Een eerste stap werd gezet door klanten een e-mail te sturen met daarin een link naar een pagina waar klanten hun abonnement kunnen verlengen. 'Maar dit was nog niet genoeg, klanten moeten dit zelf online kunnen regelen.'

Op eigen initiatief verlengen

KPN vindt het belangrijk zoveel mogelijk klanten online helpen, zowel qua service als qua sales. Tot voor kort konden zakelijke klanten hun mobiele abonnement niet zelf online verlengen, omdat er nog geen beschikking was tot de techniek om hier een platform voor te creëren. Om het mobiele abonnement te laten verlengen moest de zakelijke klant bellen naar KPN. Nu kunnen deze klanten dit direct online via KPN.com zelf regelen.

Hoe werkt dat eigenlijk?

Door het invullen van het mobiele telefoonnummer wordt in het systeem gecheckt of de klant een zakelijke klant is en of het abonnement verlengbaar is. Vervolgens krijgt de klant een sms'je met een verificatiecode, zodat niet namens iemand anders het abonnement verlengt kan worden. Tot slot komt de klant in de online shopomgeving waar hij een verleng-order kan plaatsen.

Een stapje verder

KPN wil voor zakelijke klanten steeds meer diensten online mogelijk maken en wil deze integreren op één plek, namelijk MijnKPN. Via MijnKPN kunnen klanten steeds meer zaken rondom abonnementen zelf online regelen. Wens is daarom om de mogelijkheid tot het verlengen van het mobiele abonnement toe te voegen aan MijnKPN. Wanneer dit precies gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel