Pasjes worden overbodig dankzij nieuwe dienst in Vodafone Wallet

Dankzij een nieuwe mobiele app van Vodafone hoeven klanten niet langer meer tassen en laden door te spitten op zoek naar de klantenkaart van de supermarkt, kortingscoupons of het lidmaatschapspasje van de sportschool. Vodafoneklanten kunnen nu al hun pasjes digitaal opnemen in de Vodafone Wallet-app op hun smartphone.

Vodafone Group heeft een overeenkomst getekend met het Oostenrijkse softwarebedrijf Bluesource voor een Vodafone Wallet-versie van hun mobile pocket -app, één van Europa’s grootste en populairste klantenkaart- en winkelapps. Deze dienst is gratis en wordt onderdeel van de Vodafone Wallet. De dienst wordt uitgerold in landen waar Vodafone’s Wallet-app beschikbaar is, om te beginnen in Duitsland, Spanje en Nederland (naar verwachting eind mei). Andere landen zullen in de loop van dit jaar volgen.

Met de app die al door meer dan 1 miljoen gebruikers is gedownload, kunnen klanten al hun pasjes op hun smartphone zetten door het nummer in te typen of door de pas te scannen. Er zijn al kant-en-klare templates beschikbaar van een groot aantal klantenkaarten van ruim 1500 merken, waaronder winkelketens, evenementenorganisaties, vervoersbedrijven en adverteerders. Als klanten de kaart die zij zoeken niet kunnen vinden, kunnen zij een nieuw template zelf aanmaken op hun telefoon.

Stefano Parisse, directeur Consumer Services bij Vodafone Group: “Onze klanten willen zoveel mogelijk profiteren van ledenacties en aanbiedingen van clubs en winkels, maar het aantal pasjes past op een bepaald moment fysiek niet meer in hun portemonnee. Met de Vodafone Wallet in combinatie met de mobile pocket -app is dat probleem uit de wereld, doordat klanten een onbeperkt aantal ‘pasjes’ op hun telefoon kunnen zetten.”

De app komt in de Wallet naast de Vodafone SmartPass te staan, een prepaid V PAY-betaaldienst die samen met Visa is ontwikkeld en waarmee wereldwijd contactloos kan worden betaald. De komende tijd zal Vodafone het aantal mogelijkheden van de Wallet verder uitbreiden, zodat op termijn onder andere ook e-tickets, vervoersbewijzen en de sleutels voor je kantoor of hotel toegevoegd kunnen worden.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel