Vodafone breidt zelfservicemogelijkheden 600.000 klanten uit

Ruim 600.000 Vodafoneklanten hebben vanaf deze week extra zelfservicemogelijkheden. Zij krijgen per direct een inzichtelijkere rekening en meer functionaliteiten in My Vodafone, zoals het beheren van meerdere abonnementen met één account. Dit is het gevolg van de eerste grootschalige verhuizing van klanten naar een nieuwe IT-infrastructuur. Dit nieuwe systeem gaat het hart gaat vormen van hoe Vodafone zijn diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert. Om de verhuizing van nog enkele miljoenen klanten te ondersteunen, werft Vodafone 100 extra, tijdelijke klantenservicemedewerkers. Op het Vodafonekantoor in Maastricht worden extra werkplekken gecreëerd voor deze nieuwe collega’s.

De verhuizing is een noodzakelijke stap in de verbetering van de (zelf)servicemogelijkheden voor klanten. Voor het samenvoegen van circa 25 IT-systemen investeert Vodafone € 200 miljoen. Op termijn profiteren alle klanten van meer gemak en ondersteuning, zoals verbeterde (zelf)servicemogelijkheden en een verbeterd inzicht in hun verbruik en kosten via de website of app. Ook maakt het voor klanten niet meer uit of ze in de winkel, aan de telefoon of online geholpen worden. Servicemedewerkers van Vodafone gebruiken straks één systeem waardoor ze altijd volledig inzicht hebben in wat er eerder besproken is met de klant.

De 600.000 klanten die nu zijn verhuisd naar het nieuwe systeem, maken deel uit van de groep particuliere en kleinzakelijke klanten die in eerste instantie worden overgezet. In de komende maanden worden nog eens ruim 1,6 miljoen van hen verhuisd. In de tweede helft van 2015 volgen de grootzakelijke klanten. Klanten hoeven zelf niets te doen en worden persoonlijk geïnformeerd als hun vernieuwde My Vodafone-account beschikbaar is.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel