Ziggo start met test vast bellen via smartphone of tablet

Ziggo is gestart met het testen van 'vast' bellen via je smartphone of tablet. Met behulp van Ziggo Bapp - een iOS / Android App - heb je als het ware je vaste telefoon overal bij je, ook in het buitenland. Ziggo nodigt potentiële testers via e-mail uit om deel te nemen. Ziggo Bapp wordt in de loop van de dag geplaatst in de App Store en in de Play Store.

Bapp is een bellen-applicatie geïnstalleerd op een smartphone of tablet (iOS/Android) die gebruik maakt van de mobiele/draadloze internetverbinding (Wifi/3G/4G) voor bellen met de vaste telefoonlijn van Ziggo. 

Doel van de test is het onderzoeken van het gebruiksgemak en de praktische bruikbaarheid van de App. Ook zal de testers worden gevraagd naar mogelijke verbeterpunten van de App. Aan de test - die twee maanden duurt- kunnen maximaal 3.000 Ziggo klanten deelnemen, deze worden via een persoonlijke e-mail uitgenodigd. Op basis van de resultaten besluit Ziggo vervolgens of de Ziggo Bapp - al dan niet in gewijzigde vorm -  beschikbaar komt voor alle klanten met een vaste Ziggo telefoonlijn.

Voordelen van Ziggo Bapp

  • Altijd en overal bereikbaar via Wi-Fi en 3G / 4G op je vaste telefoonnummer met je smartphone of tablet, ook in het buitenland;
  • Ziggo Bapp schakelt automatisch tussen Wi-Fi en 3G / 4G;
  • Bellen tegen dezelfde voorspelbare tarieven als je vaste lijn. Is er geen gratis Wi-Fi beschikbaar, dan is 3G / 4G data nog altijd goedkoper dan belminuten vanuit het buitenland;
  • Naadloos gebruik van je smartphone telefoonboek;
  • Met de Ziggo Bapp kun je alle vaste en mobiele nummers bellen, met de meeste VOIP-apps is dat niet mogelijk;
  • Een tablet zonder SIM is ook als telefoon te gebruiken;
  • Het gebruik van Bapp is veel veiliger dan het gebruik van soortgelijke producten. Zo zijn de signalering en de gesprekken versleuteld en kan Bapp uitsluitend verbinding maken met Ziggo servers en niet met bijvoorbeeld een hotspot die zich voordoet als een Ziggo server.  

Steeds meer gemak door mobiliteit

"Ziggo klanten willen onze diensten altijd en overal kunnen gebruiken. De basis om dat mogelijk te maken begon met onze introductie van de Ziggo WifiSpots. Inmiddels kunnen onze klanten hierdoor op ruim 1 miljoen plaatsen eenvoudig en zonder extra kosten gebruik maken van het internet.", zegt Pieter Vervoort, Directeur Consumenten Producten en Innovatie van Ziggo. Hij vervolgt: "Het ligt voor de hand dat onze klanten ook via hun vaste telefoonlijn overal bereikbaar willen zijn. Met het testen van Ziggo Bapp zetten wij hiermee een nieuwe stap. Met deze App ben je niet alleen altijd op je vaste nummer bereikbaar, maar kun je ook goedkoop bellen vanuit het buitenland en bellen met je tablet."

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel