Zondag- en maandaglevering Coolblue zorgde er in 2014 als eerste webwinkel voor dat klanten élke dag van de week een blauw pakketje geleverd kunnen krijgen - zelfs op zondag. "Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg", aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. "We zien dat klanten écht blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar."
2015: nieuw magazijn en nóg betere logistieke proposities Voor 2015 verwacht het bedrijf een groei die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen. Onder het motto ‘elke dag een beetje beter’ werkt het aan kleine en grotere verbeteringen voor zijn klanten. Zo sloeg het bedrijf vorig jaar in Tilburg de eerste paal voor een nieuw 22.000m2 groot magazijn dat medio 2015 zijn deuren opent. Ook verwacht het bedrijf de bezorgopties verder uit te breiden en productcategorieën toe te voegen. "En soms zit verbetering juist in iets kleins, zoals het toevoegen van WhatsApp als servicekanaal," aldus Zwart.
2015: investeren in het merk Vorige week ging Coolblue voor het eerst in de bijna vijftienjarige geschiedenis op televisie met een commercial. We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mondreclame,” zegt Zwart. “Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.”
Door: de redactie