Archos introduceert GamePad-gametablet

Archos introduceert zijn eerste gametablet: de GamePad. Dit nieuwe soort tablet combineert fysieke gamebesturing met een Android™-tablet. Zo biedt de GamePad zowel een game- als een tabletervaring. Dit betekent dat gamers niet alleen al hun favoriete games kunnen spelen, maar ook toegang hebben tot e-mail, internet, apps en meer via één apparaat.
De GamePad beschikt over een krachtig 7-inch scherm, fysieke knoppen en analoge sticks. De door Google gecertificeerde tablet biedt volledige toegang tot de tienduizenden games in Google Play. Om die te spelen, is de GamePad voorzien van een dual-core 1,5 GHz-processor en een Mali 400mp quad-core Graphics Processing Unit (GPU). Verder biedt de GamePad tools voor automatische gameherkenning en -mapping. Deze gepatenteerde technologie zorgt ervoor dat gamers elke Android-game kunnen spelen en besturen, hoe geavanceerd ook.
De huidige generatie tablets biedt besturing via het touchscreen. Deze manier van besturen is niet geschikt voor het spelen van geavanceerdere games. Voor veel gebruikers leidt dit tot een teleurstellende game-ervaring. Doordat het spelen van games een van de belangrijkste activiteiten is op een tablet, is er een sterke behoefte aan een mobiel apparaat dat iets extra’s biedt. Dankzij de combinatie van aanraak- en fysieke knoppenbesturing van de ARCHOS GamePad kunnen gamers hun hart ophalen. Vanaf oktober 2012 wordt hun game-ervaring sterk verbeterd. En dat voor een aanschafprijs van minder dan € 150 euro (inclusief btw).
“De eerste versie van Android 4.0 – Ice Cream Sandwich – bood ondersteuning voor gamecontrollers. Toen we dat te horen kregen, besloten we direct om de GamePad te gaan maken”, zegt Henri Crohas, oprichter en CEO van ARCHOS.
Enkele toonaangevende gameontwikkelaars zijn zeer enthousiast over de fysieke besturing met knoppen. Deze fysieke besturing bevat ICS, zodat apps optimaal worden weergegeven, ongeacht of ze werken met de GamePad-besturing of via andere gamecontrollers aangesloten zijn op tablet of telefoon. Veel spellen zijn oorspronkelijk niet geschikt voor fysieke besturing. Dat is waarom ARCHOS een ‘mapping- en gameherkenningstool’ heeft ontwikkeld: een gepatenteerde technologie die ervoor zorgt dat elke virtuele besturing is over te zetten naar fysieke besturing via de GamePad-knoppen.
“Dankzij de mapping- en gameherkenningssystemen in de GamePad zijn al meer dan duizend Android-spellen geschikt voor gebruik met de fysieke besturing van de ARCHOS GamePad. Dit is inclusief oudere titels die oorspronkelijk niet beschikten over fysieke-besturingsmogelijkheden”, zegt Crohas.

Door: persbericht Archos

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel