Nog veel vragen over Fairphone en hoe zit het nu met de service?

Het is een beetje stil rond de eko-telefoon van het Nederlandse bedrijf Fairphone.  Je weet wel, de eerlijke smartphone die via crowd funding is gefinancierd. Eind vorig jaar kregen wij het bericht dat de eerste 25.000 toestellen verkocht zijn en op het punt stonden om te worden uitgeleverd. Maar hoe gaat het verder? Zijn alle toestellen echt in december uitgeleverd? Hoe is het met de kwaliteit van de telefoons gesteld?

Op de fraaie website van Fairphone komen wij alleen het bericht tegen dat er deze maand meer informatie komt over de volgende batch Fairphone-toestellen.

Wij hebben inmiddels ook begrepen dat KPN exclusief als netwerkpartner dit toestel gaat verkopen. Blijkbaar zijn er 1.000 toestellen gereserveerd voor KPN klanten.

Hoe is het nu met de service geregeld? Het was toch de bedoeling van Fairphone om zoveel mogelijk reparaties en updates door de gebruikers zelf te laten uitvoeren. Immers dat scheelt het nodeloos heen-en-weer sturen van telefoons. En dat is weer beter voor het milieu. Maar op de website komen wij niets over dit concept tegen.

Nu hebben wij wel uit betrouwbare bron vernomen dat het Nederlandse reparatiebedrijf Teleplan de service gaat doen. Het is algemeen bekend dat Teleplan de servicepartner van KPN is. Dit gerucht werd overigens bevestigd door een melding op LinkedIn van een medewerker van Teleplan die het Fairphone-project blijkbaar gaat begeleiden.

Is Fairphone teruggekomen op haar eerdere idee en gaat Teleplan toch de service doen? Veel vragen met nog weinig antwoorden. Wij gaan het uitzoeken en komen hierop terug.

Door: de redactie 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel