Sony krijgt ervan langs bij Tros Radar over kwaliteit van de Xperia Z

Sony werd gisteren zwaar bekritiseerd in het televisieprogramma Tros Radar. Gedurende 11 minuten kwamen consumenten, die problemen ondervinden met de Sony Xperia Z, aan het woord ondersteund door  deskundigen. Vooral de kwaliteit van het scherm van deze smartphone lag onder vuur.

De reclame van Sony rond dit toestel, waarbij de Z als een stoere ijzersterke smartphone wordt geportretteerd, bracht consumenten ertoe om massaal de telefoon te kopen. De Z heeft zelfs certificeringen die dit beeld nog eens onderstrepen.

In de praktijk blijkt de Z toch net even wat minder sterk te zijn. Er lijkt bij dit toestel sprake te zijn van het bekende 'broekzak'-fenomeen. Het toestel is relatief dun en het scherm zit strak in het chasis zodat bij de kleinste buiging het scherm barst. Heb je zo'n toestel in je broekzak en ga je  bijvoorbeeld zitten, dan loop je het risico dat je scherm kapot gaat. Eigenlijk kun je hier als consument niets aan doen en zou dit een gewone garantiekwestie moeten zijn. Kijk zelf wat deskundigen en klanten hierover zeggen.

Volgens ons begaat Sony een fout door niet in de uitzending inhoudelijk hierop te reageren. Radar heeft bloed geroken en gaat door tot het bittere eind. Door de macht van de (sociale) media gaat Sony een gevecht aan dat zij op voorhand heeft verloren.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel